SÉBASTIEN OGIER

SÉBASTIEN OGIER

SÉBASTIEN OGIER

Perfil del pilot

INFORMACIÓ 
NACIONALITATFrança
DATA NAIXEMENT17.12.1983
EDAT33
COO-PILOTjulien-ingrassia

Resum de la seva carrera

Un esportista versàtil, Ogier era monitor d’esquí i jugador de petanca professional abans d’encaminar-en la seva carrera pilot de ral·lis als 22 anys.

El camí d’Ogier a l’èxit és semblant al del nou vegades Campió del Món, Sébastien Loeb. Tots dos van guanyar els campionats mundials junior de dues rodes motrius amb els Citroën Súper 1600 abans de consagrar-se amb la marca francesa en la màxima categoria dels ral·lis.

Ogier es va proclamar Campió del Món de Ral·lis Júnior de la FIA el 2008 i l’any següent va gaudir d’un programa de sis proves amb el Citroën Junior Team. Malgrat una sèrie d’accidents, els directors de Citroën van apostar per ell i Ogier va ser capaç d’aconseguir les seves primeres victòries en el WRC en els ral·lis de Portugal i Japó del 2010.

Un lloc en l’equip oficial de Citroën va ser la recompensa d’Ogier per a 2011, que va ser capaç de plantar-li cara al seu company d’equip, Loeb, en guanyar tres proves al començament de l’any. No obstant això, la temporada es va anar enterbolint quan a Alemanya va rebre ordres de no atacar el líder Loeb. No disposat a acceptar el seu paper de segon pilot en l’equip, va fitxar per la nova marca de l’WRC, Volkswagen, i el 2012 va pilotar un Skoda Fabia S2000 com a preparació al programa del World Rally Car de l’any següent.

Aquest va ser un moviment que fet i fet li ha donat els seus fruits, ja que la temporada passada Ogier es va proclamar Campió del Món de Ral·lis després d’haver sumat nou triomfs i després de trencar totes les expectatives de l’equip alemany.

La història d’èxits va continuar amb més títols en 2014 i 2015, el francès es va fer amb vuit triomfs en cada temporada. El seu tercer títol consecutiu li va permetre entrar en el selecte club de quatre pilots que han guanyat el títol mundial en més de dues ocasions.

Van aconseguir el seu quart títol al Ral·li de Gal·les GB de 2016, però les celebracions van ser molt curtes, ja que l’endemà passat Volkswagen anunciava que es retirava del WRC al final de l’any.

Tot d’una, el mercat de pilots de 2017 va embogir, el vigent campió del món estava lliure i tots volien contractar-lo. Ogier va provar el Toyota Yaris i el Ford Fiesta abans de decidir-se per córrer amb M-Sport en 2017. El gran dubte és si serà capaç de mantenir la seva ratxa guanyadora després de canviar d’equip.

Imatge