Rally Sweden

Rally Sweden

 

Rally Sweden (Pàgina Oficial)

Rally Sweden

DATA INICI09.02.2017
DATA FINAL12.02.2017
ZONA HORÀRIAUTC 1
CATEGORIAWRC
WRC2
WRC3
TRAM18 (331.74 KM)
DISTANCIA1415.18 KM
PAGINA WEB http://rallysweden.com/

ITINERARI

  • Una gran travessa pels llunyans i gelats boscos de Suècia i Noruega.
  • La prova comença dijous a la nit, amb el festival de derrapatges que té lloc sempre en la superespecial de l’hipòdrom de Karlstad Action, en què tornen a competir els cotxes 48 hores més tard.
  • Totes, excepte l’última de les set especials programades per a l’etapa de divendres, se celebren a Noruega. Röjden té la particularitat de ser un tram fronterer: comença i acaba a Suècia, però les seccions intermèdies discorren pel país veí. L’etapa de dissabte combina els trams clàssics de Suècia, propers a Hagfors, amb el retorn de l’especial de Knon, que es va disputar per última vegada fa 14 anys.
  • Diumenge es celebraran només dos trams. Els pilots donaran un parell de passades a l’especial de Likenäs, abans d’afrontar la Power Stage de Torsby, que s’emetrà en directe per televisió

REPTES

  • És l’única prova d’hivern pròpiament dita: el clàssic Ral·li de Suècia, que es caracteritza sempre per les seves carreteres gelades delimitades per bancs de neu.
  • Els pilots aprenen a tocar aquests bancs de neu per ajudar-se en les corbes. Però si les temperatures no són molt baixes, aquests es destrueixen pel que fa als cotxes impacten amb ells i poden deixar atrapats a la neu als concursants.
  • Els pneumàtics amb claus són essencials i proporcionen una adherència extraordinària, obligant als pilots a només haver de acostumar-se a la sensació d ‘ “estar flotant” i a trobar els diferents punts de frenada. Quan les temperatures oscil·len al voltant dels 0ºC, els claus trenquen les bases de gel arribant a contactar amb la terra, el que pot provocar punxades o pèrdua de tracció.
  • Amb l’assistència a l’aire lliure i les temperatures arribant en ocasions als -25ºC, la rutina habitual dels mecànics es fa molt més lenta a causa de la roba d’abric que porten.

ESPECIFICACIONS DELS COTXES

  • Les especificacions és com si fossin per a un ral·li de terra, però els enginyers deuen trobar solucions perquè els motors treballin a ple rendiment amb el fred extrem.
  • Els pneumàtics disposen de 380 claus de tungstè per agafar-se a les pistes gelades. Cada clau mesura 20 mil·límetres i pesa 4 grams, però només 7 mil·límetres surt de la roda, la resta s’insereix en el cautxú per millorar la subjecció.
  • Les pales són imprescindibles en el cas que els pilots es quedin atrapats amb els seus cotxes a la neu.

HISTÒRIA

  • La primera edició es va disputar a 1950 (Sweden) quan es deia Ral·li del Sol de Mitjanit, ja que es va dur a terme a l’estiu. Es va convertir en una prova d’hivern a partir de 1965.
  • Forma part del calendari del WRC des que aquest es va posar en marxa el 1973 i ha estat dominat per pilots escandinaus, que van guanyar totes les edicions fins a l’any 2004, quan Sébastien Loeb va posar fi a aquesta ratxa. Sébastien Ogier és l’altre pilot no nòrdic que ha guanyat a Suècia.
  • Stig Blomqvist i Marcus Grönholm encapçalen la llista de màxims guanyadors amb cinc victòries cadascun.

VIDEO

FOTOS