Rally RACC Catalunya rally d'Espanya

Rally RACC Catalunya rally d’Espanya

Rally RACC Catalunya (Pàgina Oficial)

Rally RACC Catalunya

DATA INICI5.10.2017
DATA FINAL8.10.2017
ZONA HORÀRIAUTC 2
CATEGORIAWRC
WRC2
WRC3
JWRC
TRAM19 (312,02 KM)
DISTANCIA1.297,62 KM

PAGINA WEB http://www.rallyracc.com/2017/es/

ITINERARI

  • Espanya és l’única cita de superfície mixta del WRC. Les pistes de terra són de velocitat mitjana i les especials d’asfalt llis, són ràpides i semblants a un circuit.
  • La Costa Daurada, a la localitat turística de Salou, al sud de Barcelona, ​​és l’eix de l’acció als turons de Tarragona.
  • Després de dijous a la nit a Salou, el dia de la terra de divendres es dirigeix ​​a l’oest i és idèntic al 2016. No obstant això, la llarga especial de la Terra Alta inclou diverses seccions d’asfalt i molts canvis de superfície. Els tres trams del matí es repeteixen a la tarda.
  • La segona i tercera potes són totalment asfàltiques. Dissabte viatja cap al nord-est i inclou dues noves especials, una de les quals es condueix en sentit invers a 2016. Dos cicles de tres trams són seguits per una súper especial al passeig marítim de Salou.
  • La dura jornada final de diumenge conté sis trams sense assistència. Totes les especials són noves, però les carreteres són ben conegudes i el ral·li acaba amb el Powe Stage de Santa Marina.

REPTES

  • Únic ral·li mixt de la temporada, ja que dos dies d’asfalt es barregen amb un dia de terra.
  • Després de la primera jornada, els equips hauran de canviar els seus cotxes de espeficiaciones de terra a asfalt en una assistència més llarga del que és habitual per poder afrontar aquest canvi de superfície.
  • Els pilots han d’adaptar-se ràpidament a l’estil de pilotatge per a les dues superfícies després del terme d’aquesta jornada.
  • L’asfalt ràpid i suau és comparable a un circuit de carreres en les seves característiques.

ESPECIFICACIONS DELS COTXES

  • Tant especificacions d’asfalt com de terra per als trams mixtos.
  • Es necessiten pneumàtics diferents per a les dues superfícies.
  • L’asfalt és abrasiu i si les temperatures són calents, els conductors han de gestionar amb cura el desgast dels pneumàtics.

HISTÒRIA

  • La primera edició va ser el 1957 i va formar part del calendari del Campionat d’Europa des de 1975.
  • Va entrar al WRC el 1991 quan la seva seu era a la població de Lloret de Mar a la Costa Brava.
  • La seu es va traslladar a Salou el 2005 i després de ser una prova d’asfalt es va convertir en un ral·li mixt en 2010.
  • Sébastien Loeb va dominar la cursa guanyant totes les edicions entre 2005 i 2012.

VIDEO

FOTOS