OTT TÄNAK

OTT TÄNAK

OTT TÄNAK

Perfil del coo-pilot

INFORMACIÓ 
NACIONALITATEstonia
DATA NAIXEMENT15.10.1987
EDAT30
COO-PILOTmartin-jarveoja

Resum de la seva carrera

La carrera de Tänak va arrencar en el seu Estònia natal i va guanyar el campionat nacional en 2008 i 2009 pilotant per a un equip que estava dirigit pel seu compatriota i expilot oficial de Ford, Markko Märtin.

El seu potencial li va ser suficient per guanyar l’European Pirelli Star Driver i va ser premiat amb un programa de sis ral·lis al PWRC en 2010.

Les seves victòries a Finlàndia i Gran Bretanya ho van col·locar quart i el 2011 Tänak va fer el salt a la categoria del SWRC amb un Ford Fiesta S2000. Els seus triomfs a Itàlia, Alemanya i França li van donar opcions al títol en l’última cursa de l’any a Espanya, però va perdre la seva oportunitat al veure obligat a abandonar, pel que va haver de conformar amb el subcampionat.

Encara que no va aconseguir alçar-se amb el títol del SWRC, la seva actuació li va valer per fer-se amb un major premi per al 2012, ja que va fitxar pel M-Sport Ford World Rally Team.

La seva gran oportunitat no va tenir un bon inici per un problema de motor a Suècia, i això va marcar la tònica habitual d’un any especialment decebedor per l’estonià, amb molts accidents, abandonaments i oportunitats perdudes. Va aconseguir el seu primer podi en el penúltim ral·li a Sardenya, però llavors, el seu director d’equip, Malcolm Wilson ja estava cansant d’ell i va decidir prescindir de Tänak a final de temporada.

Sense un volant de primera línia en 2013, Tanak va tornar a competir en el Campionat d’Estònia, on va guanyar el Grup N i va considerar el seu futur en l’especialitat.

Va reaparèixer en el WRC el 2014 amb un programa dividit, combinant ral·lis del WRC 2 amb un Ford Fiesta R5 de l’equip DMACK i tres cites al volant d’un Ford Fiesta RS WRC d’M-Sport. Molt més madur i consistent que en anys anteriors, Tänak va impressionar des del principi, acabant cinquè a Suècia i lluitant pel podi a Portugal. Va guanyar la categoria del WRC 2 a Polònia i va finalitzar la temporada amb una bona setena posició al Ral·li de Gal·les GB.

Després d’haver treballat en els seus defectes, Ott Tänak va ser cridat de nou per M-Sport per al 2015, ocupant la plaça vacant per la retirada de Mikko Hirvonen.

Després de ser quart a Suècia, la seva temporada va donar un gir terrorífic a Mèxic, quan la seva Festa RS WRC va sortir de la carretera i va quedar submergit en un llac. El vídeo de la seva escapada va ser difós a la xarxa com “la salvació de Tu Tanak”, un dels moments més comentats del WRC 2015. Va aconseguir altres tres top 5, destacant la seva tercera plaça a Polònia.

Va tornar a ser relegat per segona vegada al final de l’any, tot i que en aquest cop pilotaria un Ford Fiesta RS WRC de l’DMACK World Rally Team.

Ajudant en el desenvolupament dels pneumàtics d’aquesta marca en el WRC, Tänak va ser molt consistent, arribant en ocasions a lluitar per les victòries. Va ser segon a Polònia i Gal·les. Precisament, a Polònia podria haver guanyat de no patir un cruel punxada en el penúltim tram quan estava en clara disposició d’aconseguir el seu primer triomf.

En 2017, Tänak torna a l’equip M-Sport i serà el company del campió Sébastien Ogier. Tornarà a estar copilotat per Martin Järveoja, la seva navegant de 2013.

Imatge