JARI-MATTI LATVALA

JARI-MATTI LATVALA

JARI-MATTI LATVALA

Perfil del pilot

INFORMACIÓ 
NACIONALITATFilandia
DATA NAIXEMENT03.04.1985
EDAT32
COO-PILOTmiikka-anttila

Resum de la seva carrera

Una arrencada d’hora, Latvala va començar a conduir a l’edat de vuit anys i va competir en el seu primer ral·li a Finlàndia quan tenia 16 anys. Va fer el seu debut en el WRC el 2002 amb 17 anys i el 2003 va pilotar un Ford Focus WRC fins a la desena posició del Ral·li Acròpolis de Grècia.

Després va estar tres temporades competint amb cotxes de dues rodes motrius, Grup N i World Rally Cars, fins que el 2007 va aconseguir concretar un programa de 16 proves del WRC amb l’equip Stobart Ford.

Latvala va ascendir a l’equip oficial de Ford el 2008 i es va convertir en el pilot més jove a guanyar un ral·li mundialista quan es va fer amb la seva primera victòria a Suècia amb 22 anys i 313 dies. Però a més de mostrar la velocitat per guanyar ral·lis, Latvala també va demostrar que era propens a cometre molts errors de pilotatge.

L’any 2009 va estar ple d’alts i baixos. Ford va pressionar el jove jari finlandès, però al final Latvala es va assegurar el seu lloc en l’equip oficial per al 2010, any en què va brillar aconseguint el subcampionat del món. La seva progressió va seguir en 2011 i en 2012 es va convertir en el líder de l’equip Ford, però novament la temporada no va ser tan bona com s’esperava, fent que la marca americana abandonés el seu programa en el WRC a finals d’any. Després d’això, Latvala va fitxar per Volkswagen per convertir-se en el company d’equip de Sébastien Ogier el 2013.

La manca de test amb el Pol R WRC va fer que Latvala es veiés obligat a aprendre sobre la marxa en els primers ral·lis, tot i això es va fer amb la victòria a l’Acròpolis i va acabar l’any amb força amb dues segones posicions a Espanya i la Gran Bretanya.

Després de la seva primera temporada d’aprenentatge, va arrencar 2014 preparats per desafiar Ogier després d’haver estat treballant al costat del seu psicòleg Christoph Treier. Va tenir els seus resultats, ja que Latvala va quallar la seva millor temporada fins a la data i va trobar finalment la força mental necessària per demostrar les seves habilitats al volant.

Un greu error li va costar la victòria a Alemanya i va posar fi al seu intent de lluitar pel seu primer títol, encara que va aconseguir un meritori subcampionat.

Latvala tenia grans esperances dipositades per al 2015, però tres zeros a Suècia, Mèxic i Argentina van ser massa. Tot i així, va sumar tres victòries i quatre segones places, reforçant la seva condició de màxim rival d’Ogier.

Segons les seves pròpies paraules, 2016 va ser un any decebedor. El seu únic consol va ser una solitària victòria a Mèxic, i el seu rendiment va caure de manera alarmant fins al final de la temporada, acabant sisè en la classificaci

Imatge