hyundai

Hyundai

HYUNDAI MOTORSPORT (Pàgina oficial)

PERFIL DE L’EQUIP

Informació 
BASE: ALEMANYA
CREAT:2012
DIRECTOR:Michel Nandan
PNEUMÀTICS:MICHELIN

Hyundai va tornar al WRC el 2014 amb un equip totalment nou i amb plans molt ambiciosos a llarg termini per intentar ser campions en la categoria reina dels ral·lis.

La marca coreana no era nova en el WRC. Va competir en la categoria de F2 entre 1998 i 2000, abans de córrer amb la versió World Rally Car del seu model Accent fins a 2003.

El retorn de Hyundai va ser anunciat durant la presentació d’un prototip del i20 World Rally Car al Saló de París de setembre de 2012. Tot va ser molt ràpid, ja que tres mesos després ja estaven treballant en les seves noves instal·lacions per a les competicions de motor a Alemanya.

L’exdirector tècnic de Peugeot en el WRC, Michel Nandan, va ser contractat per supervisar la tasca de crear un equip en ple funcionament, amb un i20 de ral·lis a punt per començar a ser desenvolupat partint des de zero en menys de 12 mesos.

Al volant en tot 2014 va estar el subcampió de 2013, Thierry Neuville, mentre que el segon cotxe s’ho van compartir entre Dani Sordo, Bryan Bouffier, Juho Hanninen i Chris Atkinson. Per Hyundai, estava clar des de l’inici que el 2014 seria un any de desenvolupament, però va mostrar bones maneres, incloent un sorprenent doblet a Alemanya.

El líder de l’equip, Neuville, es va unir a Sordo en tots els ral·lis el 2015 quan la formació va canviar a una alineació consistent de pilots, mentre que un equip de segon nivell va gestionar el cotxe de Hayden Paddon en la majoria dels ral·lis.

Una evolució del i20 havia de ser introduïda durant l’any, però la seva arribada es va retardar fins a la temporada següent, el que va ser una font de frustració per al líder de l’equip Neuville.

Sordo i Neuville estaven de tornada per al 2016, que va resultar ser un any d’avanç. Neuville va posar el Nova Generació i20 al podi del Ral·li de Montecarlo, però va ser la victòria de Paddon en la quarta cita a l’Argentina que va fer que la gent s’assegués i prengués nota.

Neuville va igualar el rendiment dos ral·lis més tard a Sardenya, i després de dues victòries i un total de 12 podis i 47 scratch, Hyundai va obtenir el segon lloc en el Campionat.

Neuville, Paddon i Sordo segueixen en Hyundai per 2017, quan el nou i20 Coupé arribi a les especials.

COTXE

PILOTS I CO-PILOTS

VIDEO

IMATGES