ANDREAS MIKKELSEN

ANDREAS MIKKELSEN

ANDREAS MIKKELSEN

Perfil del pilot

INFORMACIÓ 
NACIONALITATNoruega
DATA NAIXEMENT22.06.1989
EDAT28
COO-PILOTanders-jaeger

Resum de la seva carrera

l’automobilisme no sempre va ser el futur de Mikkelsen , ell va començar competint en el món de l’esquí, convertint-se en membre de l’equip júnior de Noruega amb 12 anys.
No obstant això, una lesió al genoll va fer que la seva carrera en l’esquí tingués un final prematur, el que va provocar que es passés als ral·lis amb 16 anys.

Se’n va anar a viure a Gran Bretanya en 2006 i va fer el seu debut en el Campionat del Món de Ral·lis aquest mateix any. La temporada següent va acabar entre els deu primers en tres de les vuit proves del WRC que va disputar. Una cinquena posició al Ral·li de Suècia de 2008, quan només tenia 17 anys i 233 dies, el van convertir en el pilot més jove a sumar un punt al Campionat del Món.

El 2011 va guanyar l’Intercontinental Ral·li Challenge (IRC) al volant d’un Skoda Fabia S2000 i va defensar amb èxit el seu títol en 2012, quan també va disputar vuit curses del WRC amb l’equip Volkswagen Motorsport.

El 2013 va córrer vuit ral·lis mundialistes amb Volkswagen com a part del programa de desenvolupament a llarg termini que li està realitzant l’equip alemany. El programa es va accelerar amb una temporada completa a 2014, durant la qual es va apropar més al ritme dels seus experimentats companys d’equip. Va aconseguir el seu primer podi al WRC al Ral·li de Suècia i va tornar a pujar al calaix quatre vegades al llarg de la temporada.

S’esperava més de Andreas Mikkelsen el 2015 i aquest no va defraudar. Va pujar al podi en nou ocasions, igualant el seu millor resultat amb una segona posició a Polònia i al final de temporada es va fer amb la seva primera victòria en el Campionat del Món a Espanya després que Sébastien Ogier patís un accident en l’últim tram. Va acabar la temporada tercer en el campionat de pilots, a només 12 punts de la segona plaça.

La seva prometedora trajectòria va continuar en 2016, arrencant amb una segona plaça en el Ral·li Monte Carlo abans de sumar la seva segona victòria a Polònia. Mikkelsen va aconseguir un altre podi a Còrsega abans que Volkswagen deixés caure la bomba que abandonaria el WRC. Ell va acabar la temporada amb victòria a Austràlia, però no va ser prou per guanyar-se un volant per 2017.

Mikkelsen es va mantenir en forma a la primera part de l’any amb un Skoda Fabia R5 a EL WRC 2, abans que Citroën el contractés per esmenar la seva campanya de problemes. Hyundai Motorsport va arribar a fitxar-se en una situació també límit perquè els ajudi a aconseguir el títol de marques i correrà amb la marca japonesa les tres últimes cites de 2017.

Imatge